Projekt „Męskie Czytanie” jest skierowany do bibliotekarek i bibliotekarzy, którzy chcieliby przyczynić się do rozwoju czytelnictwa wśród mężczyzn. Podczas szkoleń przeprowadzanych przez specjalistów poznają literaturę, komiksy, prasę, filmy i gry, które warto polecać panom i chłopcom w bibliotece. Znamienne, że trenerami projektu są tylko mężczyźni. Dzięki temu, uczestnicy szkoleń będą mieli szansę poznać prawdziwy, męski punkt widzenia.

Naszą misją jest rozpowszechnianie wiedzy na temat literatury, która ma szansę zainteresować chłopców, nastolatków i mężczyzn. Podpowiadamy, jak zachęcić ich do czytania wykorzystując motywy, znane z innych dziedzin kultury.

Chcemy, aby z roku na rok statystyki czytelnictwa wśród mężczyzn rosły. A przede wszystkim, aby było to widzialne również w codziennym życiu. Niech widok czytającego mężczyzny stanie się czymś powszechnym nie tylko w bibliotekach, ale także w parkach, tramwajach i na domowej kanapie.

Poznaj nas!

Pomysłodawcą projektu jest Marcin Skrabka – założyciel marki Good Books, skupiającej edukatorów zajmujących się podnoszeniem kompetencji kadr kultury i Good Games, gdzie wraz z fińskim Team Action Zone, pracuje nad sposobami łączenia nowych technologii z tradycyjnymi książkami, szczególnie w zakresie gamifikowania treści książek jako jednego ze sposobów promocji czytelnictwa wśród najmłodszych pokoleń.

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UWr oraz studiów w Instytucie Prawa Własności Intelektualnej UJ. Stypendysta MKiDN w zakresie zarządzania kulturą i wspierania rozwoju kadr kultury. Całe życie zawodowe związany z książkami, edukacją kulturalną oraz nowymi technologiami. Wierzy w siłę literatury i bibliotek. Badacz zjawisk kulturowych, zwłaszcza w zakresie edukacji kulturowej, budowania nowoczesnej oferty instytucji kultury oraz wykorzystania big data w zarządzaniu kulturą. 

Marcin Skrabka
Łukasz Braun

Łukasz Braun to koneser i znawca literatury podróżniczej, science fiction, gier planszowych, mobilnych i gier wideo. Absolwent etnologii i antropologii kulturowej oraz Doktoranckich Studiów Nauk o Kulturze na Uniwersytecie Wrocławskim. Przez 5 lat pracował we wrocławskiej Hali Stulecia, w tym jako kierownik działu PR i marketingu. Pełni funkcję trenera i marketing managera w Good Books i Good Games. Specjalizuje się w marketingu cyfrowym i promuje wdrażanie nowych technologii oraz narzędzi komunikacji w instytucjach kultury. Interesuje się rozwojem nowych mediów, kulturą Maroka, lubi górskie wędrówki.

Dlaczego my?

Współpracujemy z mężczyznami z branży literatury i nowych mediów

Podczas szkoleń naszymi gośćmi są pisarze, wydawcy, nauczyciele, przedsiębiorcy, znawcy i krytycy literatury.

Mamy 20 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń i projektów w bibliotekach

Pomagamy rozwijać ofertę bibliotek, uczymy bibliotekarzy nowych narzędzi i metod współpracy z czytelnikami.

Tworzymy unikalną, spersonalizowaną ofertę dla każdej biblioteki

Naszą pracę rozpoczynamy od dokładnej diagnozy otoczenia, dopasowujemy szkolenia do realiów instytucji.

Poznaj nasze marki